13 грудня 2012 р.

Змішування кольорів

Жорж Сера "Ейфелева вежа"
Кольори можна змішувати механічно та оптично.

Механічне змішування відбувається на палітрі. В акварельному живописі не рекомендують змішувати більше трьох кольорів водночас, тому що колір стає брудним. Гуаш, акрил та олійні фарби не мають такого обмеження.
Якщо на палітрі змішати жовтий із червоним, отримаємо оранжевий; червоний із синім - фіолетовий; синій із жовтим дають зелений колір. Червоний із зеленим дають коричневий, жовтий з чорним - гарний гірчичний колір, і так далі.
Необхідно вивчити свою палітру - які у Вас є кольори і як вони змішуються між собою.

Оптичне змішування відбувається на картині. Два мазка різного кольору ставляться поряд на папір. Якщо відійти від картини на відстань, вони будуть сприйматися оком як одна пляма.
Таку властивість людського ока художники помітили давно. Оптичне змішання широко використовували у своїх роботах імпресіоністи. На ньому заснована ціла течія в мистецтві - пуантилізм (біля 1885 року). Засновником пуантилізму вважається французький художник Жорж-П'єр Сера.

Ісаак Ньютон проводив такі експерименти з кольором. Він брав дерев'яне коло, половини якого фарбував у протилежні на кольоровому колі кольори. Наприклад у синій та оранжевий. І починав швидко крутити коло. Синій та оранжевий змішувались у світлий сірий колір.
Так було зі всіма протилежними кольорами. Саме тому Сера пише сіре небо на "Ейфелевій вежі" через блакитний та охру.






Три закони оптичного змішання.


1. При змішуванні протилежних на кольоровому колі кольорів отримуємо монохромний колір.

2. Оптичне змішання кольорів, які знаходяться на кольоровому колі на деякій відстані, дає проміжний колір. Наприклад жовтий і червоний дають проміжний оранжевий.

3. Схожі між собою кольори дають однакові суміші.




Немає коментарів:

Дописати коментар